perjalanan & budaya

Spa Elegant CanCun Menenangkan, Manjakan

November 2021

Baru-baru ini, saya melawat sejambak Spa semasa perjalanan tahunan ke Cancun. Bahasa Inggeris telah dituturkan hampir di mana-mana, dolar memerintah, dan lapangan terbang hanya setengah jam jauhnya. Berikut adalah sebahagian daripada jadual perjalanan kami; pilih apa yang sesuai dengan anda. Atau, untuk merawat keseluruhan, cuba semua spa ini tetapi biarkan selama dua minggu supaya anda benar-benar dapat menikmati pantai, matahari dan pasir. Spa juga, secara semulajadi.

Hari 1: Daftar masuk di NICHUPTE DESTINATION SPA, Boulevard Kukulcan, pada permulaan zon hotel, tenang dan di lagun dengan pemandangan matahari terbenam yang cantik. Hotel Zone, Cancun 77500, (998) 891 40 80. Pemilik Tomás Auñon bangga menunjukkan kepada kami dua kolam renang, bot, bilik kecergasan - urusan terbuka; sarapan pagi terbuka dan kelab restoran-restoran berasingan di mana kami berpesta bersama dengan muzik Mexico. Makan tengahari dan masa lapang di kolam renang, atau pengangkutan ulang-alik ke pantai yang menggembirakan kami. Hanya kelemahan di sini ialah menaiki bas atau teksi ke zon pantai.

7:00 petang Pandu ke KEPALA RAHSIA, PUERTO MORELOS, Hotel yang elegan dengan langsir putih panjang di sekitar spa, bilik rawatan berasingan, dan halaman marmar yang besar dan kolam. Kami menggunakan produk asli tempatan BATAB, termasuk krim dan krim badan. Selepas makan malam, kami kembali ke DESTINATION SPA NICHUPTE.

Hari 2: 8:30 pagi Kami bersarapan tepi lagun, kemudian memakai jaket mandi untuk jakuzi, pakaian tambahan untuk aktiviti petang. Pakaian kasual yang selesa adalah pakaian seragam kami sepanjang minggu. Pada pukul 10:30 pagi, saya mengambil kelas Tai chi di Nichupte. Hanya untuk merasa seolah-olah saya bekerja, yang saya lakukan! Ia juga mudah. Ada masa untuk urut yang tenang, di luar lagun.

Pada jam 12:00 tengah hari, kami pergi ke hotel El Paraiso de la Bonita, www.paraisodelabonita.com. Paraiso de la Bonita adalah satu-satunya Spa di Cancun yang khusus di Thalasoteraphy. Hotel yang tenang ini mempunyai pemandangan Bali, dengan sangkar monyet semen sebagai perhiasan. Hartanah ini terletak di Puerto Morelos. Kami makan tengah hari di hotel. Kemudian, saya dan kawan-kawan saya mempunyai rawatan spa yang berasingan dan berehat di pantai dan kolam renang. AT 5 petang, kami kembali ke SPA DESTINATION NICHUPTE.

Pada jam 8:00 petang malam, hotel kami memaparkan makan malam Fiesta Mexico perayaan. Pertandingan dalam sejarah Mexico mendapat beberapa hadiah. Banyak cikgu dan sedikit "penipuan" oleh kawan-kawan saya membantu.

Hari 3: Perjalanan singkat membawa kami ke Le Meridien Cancun Resort & Spa yang hebat. Le Meridien www.lemeridien.com/mexico/cancun/hotel_m untuk sarapan pagi di Aloli Restaurant. Persembahan buah / kompos - 3 gelas dengan pelbagai campuran yogurt / buah dan sarapan bufet hebat di ruang makan utama di mana rakan-rakan saya dan saya makan di atas teres. Ilahi. Kami menikmati lounge dan urutan batu panas di Spa del Mar; pelayan Spa membantu kami membuka baju, jubah, masuk ke bilik rawatan. Ini adalah Spa kegemaran saya di Cancun, yang terkenal dengan keputusan yang tenang dan elegan

Selepas itu, kami berpindah ke Westin Cancun Spa Resort untuk makan tengah hari di sana; ikan segar, sayuran yummy. Kemudian kami berehat di pantai, di kolam renang, dan bersedia untuk pengalaman yang luar biasa di bulat, di luar Temazcal, serupa adalah lodge berpeluh, tetapi lebih lagi, untuk visi dan keharmonian batin yang berlaku. The Westin mempunyai pantai yang indah, kerana ia berada di penghujung Hotel Zone, dengan hanya satu hotel di sebelah, dan Club Med di sudut.

Selepas pengalaman pondok kering kami, dan rawatan spa (saya mempunyai wajah), kami kembali ke Nichupte Hotel. Kami makan malam di jalur di Glazz, sebuah restoran besar / restoran yang bergaya. Kami mempunyai sushi Jepun, pilihan percutian spa yang baik.

Kami bersarapan di Café yang elegan di The Ritz-Carlton. Walaupun sesetengahnya menikmati rawatan spa, yang lain menikmati pantai, dan sebaliknya. Saya mempunyai mandian semula jadi, dengan kelopak mawar, menghadap ke lautan. Spa menawarkan semua penjaga pelayan pelayan peribadi peribadi, yang diberikan oleh pengurus spa Simona.
Kami santai dan terjun di tepi pantai peribadi di tepi pantai, dengan pelayan, perkhidmatan makanan, buah yang dibawa kepada kami. Pada sebelah petang, kami pergi ke Moon Palace Golf & Spa Resort. Saya mempunyai urut Sock, dan ia sangat bagus, diatur oleh Selene.
Semua orang menerima rawatan Samunprai. Kita semua makan tengahari di Moon Palace.

Seterusnya, kami pergi ke Meliá Paradisus Riviera Cancun. Ini adalah salah satu spa kegemaran saya. Ia adalah sebuah hotel yang menakjubkan, dengan kawasan spa yang berasingan, kabin kecil, sangat Asia, kayu, batu, jalan-jalan kayu ke setiap kawasan rawatan spa jenis kabin yang berasingan. Perasaan pedesaan meresap.

Beberapa rakan dan saya kembali ke NICHUPTE DESTINATION SPA dan ada yang tinggal di restoran Perancis di Paradisus. Saya dengar ia hebat. Tetapi saya menikmati makan malam kami di Nichupte dengan band Mexico kami.

Sarapan pagi di hotel, kemudian pergi ke "The Spa" Fiesta Americana Grand AQUA. Pengurus Spa yang menyenangkan adalah Jaime Martinez. Pintu ke spa adalah dramatik, ketika kami berjalan di tangga lilin, melihat tiang restoran yang dihiasi dengan potongan-potongan mosaik dari orang-orang Mexico terkenal seperti artis Freda Kalo. Kami menikmati rawatan spa (saya mempunyai muka), kemudian berehat. Segala-galanya riang, lebih baik dari sebelumnya, sejak redo utama telah berlaku di sini.

Akhirnya, selepas malam terakhir kami di bandar, termasuk parmam ayam yang lazat di Restoran Madonna, kami bertungkus-lumus dan keesokan harinya, terjebak di rumah. Ini hanyalah persampelan yang baik dari apa yang terdapat di kawasan CanCun dan Mayan.

Best Cancun hotels 2019: YOUR Top 10 hotels in Cancun, Mexico (November 2021)

Artikel Tag: Spa Elegant CanCun Menenangkan, Manjakan, Spa, Rehat & Relaksasi di CanCun di Spa Terkini, Mewah ke Kasual